• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59204
+
-

بهسازی زیرساخت‌های فناورانه در استان

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد از توسعه و بهسازی زیرساخت‌های فناورانه در استان خبر داد. 

به گزارش ایسنا، «سید شمس‌الدین هاشمی» با اشاره به نشست مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رئیس پارک استان گفت: در این جلسه که برای اجرا شدن مصوبات سفر سوم  معاون رئیس‌جمهوری به استان صورت گرفت، بر تامین اعتبارات لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک استان تاکید شد.

وی اظهار کرد: اختصاص اعتبار برای تجهیز کامل سوله‌های در اختیار پارک از دیگر مصوبات این نشست بود. رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که به‌زودی مرکز نوآوری و شکوفایی پارک استان راه‌اندازی خواهد شد خاطرنشان کرد: برای افزایش سطح فعالیت‌های فناورانه و ایجاد مرکز نوآوری، مقرر شد سوله استانداردی واقع در بلوار شرف‌آباد به صورت کامل در اختیار پارک گذاشته شود.

هاشمی در ادامه از حضور شتاب‌دهنده کسب و کارهای استارت‌آپی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به صحبت‌های صورت‌گرفته در این نشست، معاونت علمی ریاست جمهوری از حضور شتاب‌دهنده در استان حمایت خواهد کرد. وی حضور شتاب‌دهنده ها را برای آموزش، مشاوره و حمایت از کسب و کارهای نوپا ضروری دانست و ادامه داد: مذاکره با چند شتاب‌دهنده مطرح صورت‌ گرفته است و امیدواریم به‌زودی زمینه‌های حضور شتاب‌دهنده در استان فراهم شود.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح‌هایی همچون زنبورهای گرده‌افشان، تولید پهپادهای کشاورزی، تولید تجهیزات پزشکی، تولید و تکثیر گیاهان توسط فناوری‌های نو، تولید دارو از گیاهان دارویی و تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی در پارک علم و فناوری استان و مراکز رشد وابسته اضافه کرد: مقرر شد این طرح‌ها در قالب طرح‌های کلان ملی تعریف شود و مورد حمایت قرار گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید